måndag 7 maj 2012

Cosplay-drömmar

Cosplay är ett underbart fenomen. Jag önskar att jag också kunde fokusera min kreativitet, och motivera mig att hålla på så pass länge med ett och samma projekt, för att göra en egen utstyrsel.

Boba Fett är väl den karaktär som jag kommer att tänka på när jag funderar uti kostymer man skulle vilja ha. Darth Vader och Stormtroopers är också självklara, men såna dräkter finns ju att köpa. Nä, något coolt och unikt som någon sorts Locust från Gears of War, The Predator eller Solid Snake skulle vara grymt att kunna klä ut sig till; eller Spider-Man så klart! Fast i såna fall så lär det krävas att man lägger ned några timmar på ett gym också, förutom all tid som lär gå åt till själva dräkt-tillverkningen.

Cosplay är nog inget för mig, men man kan ju drömma lite, och låta sig imponeras utav de mest ambitiösa cosplay dräkterna som tillverkats...

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar