onsdag 18 april 2012

För att He-Man säger så!


Jag har som jag nämnt tidigare kollat en hel del på "He-Man and the Masters of the Universe" trots att jag är ca: 15 år för gammal, och att det är nästan 30 år sedan den sändes. Jag gillar sånt.

He-Man är en sorts coolare version utav Bamse. En sån där genomsnäll person som kämpar för det goda, och alltid föregår med gott exempel. Man kan lära sig mycket utav He-Man. Ta inte droger, döm inte en bok efter dess omslag, man kan inte resa bakåt i tiden, erkänn dina misstag, ät inte saker som du inte vet vad det är, använd hjärnan, var försiktigt med practical jokes, för någon kan missta en arm och så vidare...

Hm, jag tror att många skulle må bra utav några råd från universums mästare. Tur att nån har klippt ihop några läxor för livet från 14 avsnitt utav He-Man, så att vi alla kan bli bättre människor, som He-Man.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar